تنظیمات استایل سایت

انتخاب نوع نمایش

  • Full
  • Boxed

انتخاب رنگ

  • skyblue
  • green
  • blue
  • coral
  • cyan
  • eggplant
  • pink
  • slateblue
  • gold
  • red

مرکز تخصصی اختلالات جنسی و جنسیتی، نوجوان، زوجین، هویت جنسی

مرکز تخصصی اختلالات جنسی و جنسیتی، نوجوان، زوجین، هویت جنسی

#image_title

جنس در هر انسان به حالت و فرم فیزیولوژیک او گفته می شود. برای مثال جنس مردانه نمی تواند آلت تناسلی زنانه داشته باشد. از این رو احتلالات جنسی به نوعی از اختلالات گفته می شود که مربوط به عملکرد بدن و اعضای بدن باشد. حال جنسیت؛ به تفکرات آن فرد در مورد عملکرد بدنش می گویند. اختلالات جنسیتی آن دسته از آسیب هایی است که یک فرد با جنس و عملکرد جنسیتی خود مشکل دارد و تمام این بخش از اختلال داخل مغز اتفاق می افتد. برای شناخت این تفاوت ها بخوانید:

زن بودن یا مرد بودن بخشی از نمایش و تفاوت بدن انسان است که در ناحیه های: پوست بدن، آلت تناسلی و سینه ها، لگن خاصره (The pelvis is special) ، گردن و بخشی از عضلات کاملا با جنس مخالف تفاوت دارد.

  • اختلالات جنسی را به روش های زیر می توان طبقه بندی کرد:

بخش اول روابط جنسی

بخش دوم تفکرات جنسی

بخش سوم عملکرد جنسی

  • طبقه بندی اختلالات هویت جنسیتی:

بخش اول دگر جنس گرایی

بخش دوم همجنس گرایی

بخش سوم هر دو جنس گرایی

بخش چهارم آسیب دیده جنسیتی

بخش پنجم فرار جنسیتی

حال با توجه به داده های بالا، می توانید در ادامه مطالب هر یک از بخش ها را به درستی و کامل بشناسید و از متخصصان این حوزه در مرکز تخصصی اختلالات جنسی و جنسیتی دکتر “احمد اخوان عطار” کمک بگیرید.

بخشی از نظرات آقای دکتر “احمد اخوان عطار” را مطالعه کردید و در ادامه میخوانید…

اختلال در روابط جنسیتی چیست؟

انسان تنها موجود آفریده خداوند بلند مرتبه است که روابط جنسیتی متفاوتی با دیگر موجودات عالم و از نوع خود تفاوت بسیاری با پستانداران دارد. از این رو رابطه جنسیتی انسان یک مرحله از چند عملکرد مختلف بدن به صورت مشترک اعم از: مغز، احساس، تصورات، تجسم فضایی مغز،

حال با توجه به داده های بالا، می توانید در ادامه مطالب هر یک از بخش ها را به درستی و کامل بشناسید و از متخصصان این حوزه در مرکز تخصصی اختلالات جنسی و جنسیتی دکتر “احمد اخوان عطار” کمک بگیرید.

چرا اینها مهم است؟

چون شما وقتی هنوز خود را به درستی نمی شناسید و باور ندارید چگونه می توانید همسر و شریک زندگی خود را بشناسید!

پس می توانید به سادگی با حضور در جلسات تخصصی مشاوره خانواده و مشاوره زوجین “دکتر احمد اخوان عطار”، چه پیش از ازدواج و چه الان که زیر یک سقف هستید، بهره ببرید و با شناخت درست از یکدیگر زندگی زیبایی داشته باشید.

#image_title

بخش اول روابط جنسی:

ابتدا باید بدانیم برقراری رابطه جنسی در تمامی موجودات آفریده شده در عالم هستی، به صورت غریزی اتفاق می افتد و زمان یا بهتر است بگوییم دوره خاص دارد و در تمام فصول اتفاق نمی افتد. اما انسان، تنها موجود عالم هستی است که بجز بخش غریزی، نیاز احساسی، عدم محدودیت دوره سکس و روابط جنسی و بسیاری موارد ذهنی را در خود دارد.

شروع سکس در انسانها از لحظه ای آغاز می شود که هر دو با یک احساس مشترک در آغوش یکدیگر قرار می گیرند و طول عمر بسیار بالایی دارد. ولی اگر این احساس در بین آنها جاری نشود، فقط یک نیاز غریزی رخ داده و طول عمر بسیار کوتاهی دارد.

حال با توجه به مطالب بالا، می توانید درک کنیم که اگر رابطه ای به عدم دریافت لذت از دو طرف رسیده است، بخش حسی و ذهنی آن از بین رفته یا دچار اختلال شده.

در این مواقع بسیار زیاد می توان بررسی کرد و بیشتر مواقع قابل بازسازی است. اما در زمانی که طول عمر رابطه های بدون احساس زیاد شده باشد، بازسازی آن بسیار کار دشواری است.

پس دیر اقدام نکنید و فکر نکنید به تنهایی و بدون مشاور می توانید آن را درست کنید.

بخشی از نظرات آقای دکتر “احمد اخوان عطار”

بخش دوم تفکرات جنسی:

انسان موجودی است که با تصویرسازی ذهنی بخش زیادی از زندگی خود را پیش می برد. حال باید تجربه کرده باشید که بخش بزرگی از تفکرات جنسی و جنسیتی نیز از طریق تصویر سازی ذهنی پیش میرود. اما این موضوع تا زمانی که فرد پارتنر ندارد و یا با او هم آغوش نشده می تواند باشد. اما در هنگام حضور پارتنر جنسی خود مغز او باید فقط بر اساس واقعیت ها مسیر خود را پیش ببرد.

این بدین معنی است که اگر در زمان حضور پارتنر، مغز شما تصویر سازی یا فانتزی سکسی دارد، قطعا به رابطه شما آسیب جدی می زند. از این رو بخش تفکرات جنسی در زمانی که هم آغوشی را تجربه می کنید و وجود دارد، یک اختلال مهم است.

هم آغوشی انسانها با جنس مخالف خود را باید در قالب یک احساس ویژه در نظر بگیریم و این احساسات برانگیختن هیجانات را در پی دارد. از این رو هیجانات تا زمانی که مثبت هستند و انرژی فرد را بالا می برند، مغز آدرنالین ترشح می کند و شادی آفرین است. اما زمانی که رابطه بی اثر می باشد و آدرنالین در مغز ترشح نمی شود، فقط ارضاع نیازهای جنسی است. اما مرحله بدتر از آن زمانی است که این خنثی بودن هیجانات تبدیل به هیجانات منفی گردد. این افراد هنگام رابطه جنسی احساس تجاوز (ابیوز) را دارند و نقش آن در جدایی بسیار بسیار زیاد است.

حال باید دقت داشته باشیم تصویر ذهنی هر فرد از رابطه با همسرش یا پارتنر او بسیار میتواند در مسیر مثبت برای تقویت رابطه و در مسیر منفی برای از بین بردن رابطه باشد.

اگر فکر می کنید در رابطه خود خنثی شده اید و یا همسر شما تصویر های غیر متعارف را در رابطه مطرح می کند و یا خود شما با تصویر غیر واقعی یا حتی واقعی از گذشته رابطه را پیش می برید، هرچه زودتر اقدام به درمان کنید و نگذارید در ذهن شما نهادینه شود.

پس دیر اقدام نکنید و فکر نکنید به تنهایی و بدون مشاور می توانید آن را درست کنید.

بخشی از نظرات آقای دکتر “احمد اخوان عطار”

بخش سوم عملکرد جنسی:

چگونگی رفتار جنسی یک انسان در لحظه های سکس را عملکرد جنسی می گویند. این عملکرد می تواند یک مدت زمان، چگونگی رفتار و میزان رفتار ناحیه تناسلی را در پی داشته باشد.

اینگونه بررسی کنیم که بدن یک زن نقاط ویژه و خاصی برای تحریک حسی و ترحریک جنسی دارد. همچنین نقاط متفاوتی در بدن مردان هست که برای همین تحریکات استفاده می شود. آگاهی از این نقاط در اکثر مواقع آموزشی هستند و باید فرد آنها را بشناسد. اما در برخی نقاط بدن زنان و مردان به صورت تجربی قابل شناسایی هستند و زوجین می توانند آنها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

نقاطی در بدن مردان هست که همانند هم رفتار نمی کنند. همین نقاط در بدن دو هم نوع نیز مانند هم عمل نمی کنند و عملکرد متفاوتی دارد. همین ماجرا در خصوص بیماری های خاص مانند هموروئید در زنان و مردان موجب تغییر نقطه تحریک پذیر می شود.

عملکرد نقاط G در زنان نیز بسیار با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال برخی زنان از نقاط بیرونی تحریک پذیر هستند و برخی فقط نقاط داخلی.

نکته بسیار حساس در این ماجرا چگونگی تربیت جنسی هر فرد در دوران بلوغ است. خود ارضایی ها، شروع و کیفیت اولین سکس، چگونگی رفتار های اولین دوره رابطه ای که دخول داشته، آزادی یا ممانعت از دخول آنال در زنان یا مردان، همگی می تواند مفید و یا موجبات اختلالات عملکردی را فراهم سازد.

اگر این مطالب برای شما شباهت هایی دارد، اگر عملکرد جنسیتی شما دچار مشکل است و از نظر جنسی خود یا همسرتان به اوج نمی رسید، موضوع را جدی بگیرید. خود به خود درست نمی شود.

پس دیر اقدام نکنید و فکر نکنید به تنهایی و بدون مشاور می توانید آن را درست کنید.

بخشی از نظرات آقای دکتر “احمد اخوان عطار”

#image_title

در این بخش به

مشکلات هویت جنسی و اختلالات هویت جنسیتی

می پردازیم تا شاید با انتقال درست اطلاعات بتوانیم از این فضا و در این مطلب به گروهی از این افراد کمک کنیم.

#image_title

هویت جنسی (به انگلیسیSexual identity) برداشت یک شخص از تمایل جنسی یا عاطفی خود نسبت به دیگران است.[۱] هویت جنسی همچنین ممکن است به معنای هویت گرایش جنسی نیز استفاده شود، که به این معناست که فرد از نظر گرایش جنسی خود را متعلق به کدام دسته می‌پندارد.[۲] هویت جنسی و رفتار جنسی ارتباط تنگاتنگی با گرایش جنسی دارند، ولی از هم متمایز هستند. هویت جنسی به معنای تصور شخص از تمایلات جنسی خودش است. رفتار جنسی به این می‌پردازد که شخص در زندگی واقعی با کدام جنسیت/جنسیت‌ها رابطهٔ جنسی برقرار می‌کند. گرایش جنسی نمایان‌گر تمایل جنسی یا عاطفی به شخص یا اشخاصی از جنس یا جنسیت موافق یا مخالف یا هر دو است.[۱]

در زمان‌های گذشته تشکیل هویت جنسی را روندی که تنها در اقلیت‌های جنسی رخ می‌دهد تصور می‌کردند، در حالی که مدل‌های توضیحی مدرن، آن را روندی بسیار جامع‌تر می‌دانند و تلاش می‌کنند هویت جنسی را از چشم‌انداز دیگر نظریه‌های هویتی بزرگ تعریف نمایند.[۳]

هویت جنسی بخشی از هویت شخص تعریف شده است که بازتاب‌دهندهٔ درک شخصی او نسبت به امیال جنسی‌اش است. برای ایجاد ساختاری عظیم‌تر و چندبعدی از هویت کلی شخص، به‌هم‌پیوستن هویت جنسی با دیگر اجزای تشکیل‌دهندهٔ آن (مانند اخلاقیات، دین، قومیت، یا شغل) ضروری است.[۳]

هویت جنسی می‌تواند در طول زندگی شخص دستخوش تغییر شود و لزوماً با جنسیت زیست‌شناختی، رفتار جنسی، یا گرایش جنسی واقعی شخص مطابق نیست.[۴][۵][۶] به عنوان مثال، یک شخص همجنس‌گرا یا دوجنس‌گرا که در منطقه‌ای که همجنس‌گراستیز است یا حقوق دگرباشان در آن رعایت نمی‌شود زندگی می‌کند، ممکن است از نظر هویتی خود را همجنس‌گرا یا دوجنس‌گرا نداند. در مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۰ توسط انجمن اجتماعی جنسیت انجام شد، تنها ۱۶٪ از زنان و ۳۶٪ از مردانی که دارای میل جنسی به همجنس خود بودند هویت همجنس‌گرایانه یا دوجنس‌گرایانه داشتند.[۷]

هویت جنسی بیش از آنکه تحت‌تاثیر گرایش جنسی باشد، با رفتار جنسی ارتباط دارد. همان مطالعه نشان داد که ۹۶٪ از زنان و ۸۷٪ از مردانی که هویتی همجنس‌گرایانه یا دوجنس‌گرایانه داشتند، با فرد همجنس رابطهٔ جنسی برقرار کرده بودند. در حالی که در میان کسانی که تنها میل جنسی به همجنس داشتند و از نظر هویتی خود را همجنس‌گرا نمی‌دانستند این عدد به ۳۲٪ در میان زنان و ۴۳٪ در میان مردان کاهش یافت. نتیجه‌گیری سازمان این‌گونه بود که: «اینکه شخصی هویت فردی خود را به عنوان یک همجنس‌گرا تعریف نماید، نیازمند روندی پیچیده از نظر روانی و اجتماعی است که در جامعهٔ کنونی [آمریکا]، تنها با گذشت زمان و آن‌هم پس از مقدار زیادی درگیری شخصی و تردید در خواسته‌های خود (و همچنین تحمل فشارهای جامعه) حاصل می‌شود.»[۷]

جنسیت برچسب‌نخورد

جنسیتِ برچسب نخورده در ارتباط با افرادی استفاده می‌شود که مایل به برچسب‌زدن به هویت جنسی خود نیستند. این نوع هویت‌سازی ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود: عدم اطمینان فرد از امیال جنسی‌اش، یا سرباززدن فرد از پذیرش یک برچسب جنسی خاص به‌این‌دلیل که علاقه ندارند خود را زیر سلطهٔ یک برچسب مقید سازند و ترجیح می‌دهند به‌جای‌این‌که با ساخت هویت جنسی، خود را در بند تمایل به جنس مخالف، همجنس، یا هر دو سازند و احساس اجبار کنند، در بیان میل جنسی خود آزاد باشند. یکی از دلایل دیگری که اشخاص خود را «برچسب نخورده» معرفی می‌کنند بی‌میلی آن‌ها به پذیرش خود به عنوان یک اقلیت جنسی (همجنس‌گرا یا دوجنس‌گرا) است.[۸] از آنجا که معرفی خود به عنوان «برچسب‌نخورده» تصمیمی عامدانه برای عدم اتخاذ هویت جنسی است، با دوجنس‌گرایی یا هر هویت جنسی دیگری تفاوت دارد. اشخاص برچسب‌نخورده بیش از دیگران جنسیت را تغییرپذیر و سیال می‌دانند و معمولاً تمرکز میل جنسی در آنان روی فرد، و نه جنسیت اوست.[۹]

در بعضی از زنانی که خود را برچسب‌نخورده می‌نامند، علت این کار عدم اطمینان یا ناتوانی آن‌ها در انتخاب نوع روابطی است که مایلند در آینده داشته باشند؛ بنابراین خودداری از برچسب‌های جنسی، می‌تواند مجالی برای شخص مهیا سازد که امیال جنسی واقعی خود را به طور بهتری بشناسد، زیرا دیگر هویت جنسی با القای اینکه باید جذب چه کسی شود یا چه جنسیتی را بپسندد او را تحت فشار قرار نمی‌دهد.[۸][۹]

روند شکل‌گیری هویت جنس

بعضی اشخاص در شناخت هویت جنسی خود دچار سردرگمی می‌شوند

بیشتر مطالعات انجام شده بر شکل‌گیری هویت جنسی، بر روند شکل‌گیری هویت جنسی در میان اشخاصی که به همجنس تمایل دارند تمرکز داشته است. بسیاری از افراد علاقمند به همجنس، در مقطعی از زندگی خود آشکارسازی می‌کنند. روند آشکارسازی به سه مرحلهٔ کلی تقسیم می‌شود. اولین مرحله، «شناخت خود» است و به این معناست که شخص متوجه می‌شود که از نظر جنسی و عاطفی به افراد همجنس تمایل دارد. این مرحله را گاهی آشکارسازی درونی نیز می‌نامند و ممکن است در کودکی یا بلوغ رخ دهد، هر چند در بعضی اشخاص بسیار دیرتر و در چهل سالگی یا حتی بعد از آن ایجاد می‌شود. مرحلهٔ دوم شامل این تصمیم می‌شود که شخص گرایش خود را برای دیگران آشکار سازد یا به عبارت دیگر نزد خانواده، دوستان، و/یا همکاران آشکارسازی کند. مرحلهٔ سوم نیز زندگی آشکار به عنوان یک شخص دگرباش در جامعه است.[۱۰] در جامعهٔ امروزی ایالات متحده، اشخاص معمولاً در دوران دبیرستان یا کالج آشکارسازی می‌کنند و در این سن، ممکن است این افراد علیرغم نیاز به کمک دیگران، از درخواست کمک خودداری کنند، خصوصاً اگر گرایش جنسی آن‌ها در جامعه پذیرفته نشده باشد. گاهی این اشخاص گرایش خود را حتی با خانواده نیز در میان نمی‌گذارند.

شکل‌گیری هویت جنسی همجنس‌گرایانه یا دوجنس‌گرایانه روندی پیچیده و گاهی دشوار است. برخلاف دیگر اقلیت‌های جامعه (مثلاً اقلیت‌های قومی یا نژادی)، بیشتر اشخاص همجنس‌گرا یا دوجنس‌گرا میان افرادی رشد می‌کنند که همنوع‌شان نیستند و بنابراین قادر نیستند از آن‌ها دربارهٔ هویت خود بیاموزند و مورد تصدیق یا حمایت هویتی قرار گیرند. اتفاقاً، بسیاری از اشخاص همجنس‌گرا یا دوجنس‌گرا در جوامعی رشد می‌کنند که نسبت به همجنس‌گرایی یا بی اطلاعند یا رفتاری خصمانه دارند.[۵]

بعضی اشخاص که تمایلات جنسی‌ای خلاف میل خود دارند ممکن است تصمیم بگیرند که عامدانه هویتی برخلاف میل جنسی درونی خود بسازند. این امر سبب می‌شود که هویت گرایش جنسی شخص با گرایش جنسی واقعی او در تضاد باشد. هویت گرایش جنسی (و نه گرایش جنسی او) ممکن است تحت‌تاثیر روان‌درمانی، انجمن‌های حمایتی، و رخدادهای متفاوت زندگی، دستخوش تغییر شود.[۲] شخصی که گرایش‌های همجنس‌گرایانه دارد ممکن است به روش‌های مختلفی برای خود هویت‌سازی کند. این شخص ممکن است هویت خود را به عنوان یک همجنس‌گرا بپذیرد، خود را یک دگرجنس‌گرا بپندارد، هویت همجنس‌گرایانهٔ خود را پس بزند و خود را یک همجنس‌گرای سابق به حساب بیاورد، یا به کل از ساختن هویت جنسی برای خود خودداری کند. در دستورالعمل‌های حال حاضر مشاوره برای اشخاصی که تمایل جنسی به همجنس داشته ولی از نظر هویتی دچار سردرگمی و خود درگیری هستند، چنین توصیه می‌شود که توسط مشاور مورد درک و حمایت قرار گیرند و روندهایی مانند کنار آمدن با واقعیت، و جستجو و رشد هویتی برای ایشان تسهیل گردد، بدون اینکه هویت گرایش جنسی خاصی مستقیماً به او القا شود.[۲][۱۱]

الگوهای شکل‌گیری هویت جنسی

[ویرایش]

الگوهای بسیاری پیشنهاد شده‌اند که آشکارسازی را روندی در شکل‌گیری هویت جنسی همجنس‌گرایانه محسوب می‌کنند. این مدل‌های قدیمی، شکل‌گیری هویت جنسی را روندی که تنها در اقلیت‌های جنسی رخ می‌دهد به حساب می‌آوردند.[۱۲][۱۳][۱۴][۱۵] با این حال، این‌گونه نیست که تمام افراد دگرباش از چنین الگویی پیروی کنند. به عنوان مثال، همان‌طور که جوانان دگرجنس‌گرا در سنین بلوغ به تمایل خود به جنس مخالف پی می‌برند و هیچ احساس تفاوت، ننگ، یا شرم نمی‌کنند، بعضی نوجوانان دگرباش نیز در همان سن متوجه میل به همجنس یا هویت جنسیتی خود شده و بدون اینکه جنسیت فرد مورد علاقه احساساتی منفی در آنها ایجاد کند این احساس را می‌پذیرند.[۱۶] الگوهای امروزی‌تر هویت جنسی این روند را فراگیرتر و همه‌گیرتر می‌پندارند.[۳][۱۷] الگوهای کنونی شکل‌گیری هویت جنسی سعی در گنجاندن آن در دیگر مدل‌های شکل‌گیری هویت، مانند وضعیت‌های خودشناسی مارسیا[پاورقی ۱] دارند.[۱۸]

الگوی هویتی کس[پاورقی ۲] که توسط ویویان کس ایجاد شد، شش مرحلهٔ جداگانه را در کسانی که با موفقیت آشکارسازی می‌کنند تعریف می‌کند: ۱) سردرگمی هویتی، ۲) مقایسهٔ هویت، ۳) تحمل هویت، ۴) پذیرش هویت، ۵) افتخار به هویت، ۶) یکپارچه‌سازی هویتی.[۱۹] الگوی فسینجر در شکل‌گیری هویت همجنس‌گرایان[پاورقی ۳] چهار مرحله را در سطوح فردی و گروهی تعریف می‌کند: ۱) آگاهی، ۲) کاوش، ۳) تعمق/سرسپردگی، ۴) درونی‌سازی/یکپارچه‌سازی.[۲۰]

بعضی الگوهای شکل‌گیری هویت جنسی شامل مراحل جداگانه و ترتیب‌دار نمی‌شوند بلکه شکل‌گیری هویت را شامل روندهای هویتی مستقل می‌دانند. به عنوان مثال، الگوی دیاگلی شش روند هویتی مستقل بدون ترتیب را ذکر می‌کند: ۱) خروج از هویت دگرجنس‌گرایانه، ۲) ایجاد هویت دگرباشانهٔ شخصی، ۳) ایجاد هویت دگرباشانهٔ اجتماعی، ۴) به‌شمار آوردن خود به عنوان بخشی از جامعهٔ دگرباشان، ۵) ایجاد روابط خصوصی دگرباشانه، و ۶) ورود به اجتماعات دگرباشان.[۲۱]

الگوهای معاصر، تشکیل هویت جنسی را بیش از اینکه مخصوص اقلیت‌های جنسی بدانند روندی جهانی به‌شمار می‌آورند. این بدان معناست که شکل‌گیری هویت جنسی تنها در اقلیت‌های جنسی رخ نمی‌دهد و جمعیت دگرجنس‌گرایان نیز برای خود هویت جنسی می‌سازد. مطالعات جدید این نظریات را پشتیبانی می‌کنند و نشان داده‌اند که اشخاص دگرجنس‌گرا نیز تمام وضعیت‌های ذکر شده توسط مارسیا را در حوزهٔ گرایش جنسی از خود بروز می‌دهند.[۱۷][۲۲]

 

ادامه مطالب این صفحه به زودی بار گزاری می شود.

برای دیدن مطالب مجدد به ما سر بزنید.

 

تماس با مرکز تخصصی دکتر احمد اخوان عطار

09363008032

 

دکتر روانشناس کودک، روانشناس کودک، متخصص روانشناسی کودک، متخصص روانشناسی خانواده، دکتر روانشناس خانواده، دکتر روانشناس نوجوان، روانشناس نوجوان، متخصص روانشناسی نوجوان، فوق تخصص روانشناس کودک و نوجوان، مرکز تخصصی استعدادیابی، بزرگترین مرکز استعدادیابی، بهترین مراکز استعدادیابی ایران، بهترین مرکز استعدادیابی تهران، مرکز تخصصی اوتیسم، مرکز درمانی اوتیسم، بهترین مراکز درمانی اوتیسم، بزرگترین مراکز درمانی اوتیسم، مرکز تخصصی بیش فعالی، بهترین مراکز بیشفعالی ایران، بهترین مراکز درمان بیش فعالی تهران

 

کلمات کلیدی: مجهز به نقشه برداری مغز، مرکز تخصصی بیماری های روان تنی و سایکوسوماتیک ، مرکز مشاوره بارداری و پیش از زایمان، مرکز تخصصی کودکان، کلینیک تخصصی کودکان، مرکز تخصصی کودکان استثنایی، مرکز مشاوره تحصیلی، مرکز ترک وابستگی، مرکز ترک اعتیاد، مرکز انگیزشی و هیجانی، مرکز انگیزشی شغلی، مرکز روانشناسی ورزشی، روانشناس ورزشی، مرکز تخصصی نوجوانان، مرکز مشاوره و روانشناسی پیش از ازدواج، مرکز آزمونهای پیش از ازدواج، مرکز مشاوره خانواده، مرکز روانشناسی خانواده، دکتر روانشناس خانواده، مرکز اختلالات جنسی، مرکز اختلالات جنسیتی، مرکز ترنس سکشوال، مرکز لزبین ها، مرکز گی های ایرانی، مرکز هوموسکشوال های ایران، مرکز ترنس جندر، ترنس، مرکز بیش فعالی، مرکز پیش فعال، مرکز ای دی اچ دی، مرکز ADHD، مرکز تخصصی بیش فعالی، مرکز کودک اوتیسم، مرکز اوتیستیک، مرکز نوجوانان اوتیسم، مرکز نگهداری اوتیسم، باشگاه ورزشی اوتیسم، مرکز بازی کودکان، مرکز بازی درمانی، کلینیک بازی درمانی، دکتر بازی درمانگر، بازی درمانی، بازی درمانگر، روانشناس بازی درمانی، مرکز موسیقی درمانی، مرکز صوت درمانی، مرکز ریتم درمانی، مرکز متر درمانی، هارمونی درمانی، موسیقی تراپی، صوت تراپی، موسیقی درمانگر، صوت درمانگر، مرکز آب درمانی، متخصص آب درمانگر، روانشناس آب درمانی، موسسه آموزشی، موسسه روانشناسی، رشته های روانشناسی، اساتید روانشناسی، دکتر روانشناس، مرکز حرکت درمانی، حرکت درمانگر، موومنت تراپی، اصلاح حرکات، حرکات درمانی، ورزش درمانی، کار درمانی، کار درمانگر، ورزش درمانگر، مرکز ورزش درمانی، ورزش های درمانی، مرکز هنر درمانی، هنر درمانگر، هنر درمانی چیست، انواع هنر درمانی، دوره های هنر درمانی، تربیت هنر درمانگر، کتاب های هنر درمانی، مرکز نمایش درمانی، نمایش درمانگر، دراما تراپی، دراما تراپیست، آموزش دراما تراپی، آموزش نمایش درمانی، مرکز قصه درمانی، قصه درمانگر، آموزش قصه درمانی، نمایش خلاق، قصه گو، استوری تراپی، دکتر روانشناس کودک، روانشناس کودک، متخصص روانشناسی کودک، متخصص روانشناسی خانواده، دکتر روانشناس خانواده، دکتر روانشناس نوجوان، روانشناس نوجوان، متخصص روانشناسی نوجوان، فوق تخصص روانشناس کودک و نوجوان، دکتر روانشناس سکسولوژی، دکتر روانشناس ترنس سکشوال، روانشناس هموسکشوال، روانشناس تراجنسی، متخصص روانشناسی انگیزشی، متخصص استعدادیابی، مرکز تخصصی استعدادیابی، استعدادیابی تحصیلی، استعدادیابی شغلی، استعدادیابی هنری، استعدادیابی ورزشی، استعداد سنجی، استعداد شناسی، ورود به دانشگاه، سوالات دانشجویی، سوالات جنسی، سوالات روابط جنسی، روانشناس روابط عاطفی، روانشناس ارتباط عاطفی، روانشناس جدایی، روانشناس زوجین، روانشناس اختلالات خلقی، روانشناس وسواس، روانشناس وسواس فکری، روانشناس PTSD، روانشناس بیشفعالی، روانشناس ADHD، روانشناس ADD، روانشناس افسردگی، روانشناس اضطراب، روانشناس پنیک، روانشناس واژنیسم، روانشناس CGL، روانشناس تجاوز به کودک، روانشناس ابیوز، روانشناس اختلالات یادگیری، روانشناس اختلال ریاضی، روانشناس یادگیری، روانشناس کنکور، مشاور کودک، مشاور نوجوان، مشاور خانواده، مشاور اعتیاد، مشاور مشکلات جنسی، مشاور رابطه، مشاور دوست یابی، مشاور اختلالات خلقی، مشاور بیشفعالی، مشاور بیش فعالی، مشاور شغلی، مشاور تحصیلی، مشاور خوب، بهترین مشاور کودک، بهترین مشاور کودک و نوجوان، مرکز تخصصی روانشناسی کودک و نوجوان، مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان، مرکز روانشناسی کودک و نوجوان، مرکز مشاوره کودک و نوجوان، مرکز تخصصی روانشناسی نمایش درمانی، مرکز تخصصی مشاوره نمایش درمانی، مرکز تخصصی روانشناسی موسیقی درمانی، مرکز تخصصی مشاوره موسیقی درمانی، مرکز تخصصی روانشناسی ترنس، مرکز تخصصی مشاوره ترنس، مرکز تخصصی روانشناسی تراجنسی، مرکز تخصصی مشاوره تراجنسی، مرکز تخصصی روانشناسی بازی درمانی، مرکز تخصصی مشاوره بازی درمانی، مرکز تخصصی کاردرمانی جسمی-حرکتی، مرکز تخصصی کار درمانی جسمی حرکتی، مرکز تخصصی گفتار درمانی کودک و نوجوان، مرکز تخصصی گفتار درمانی، مرکز تخصصی روانشناسی اختلالات یادگیری، مرکز تخصصی مشاوره اختلالات یادگیری، مرکز تخصصی روانشناسی کودک و نوجوان اوتیسم، مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان اوتیسم، مرکز درمانی اوتیسم، مرکز کاردرمانی اوتیسم، مرکز تخصصی گفتار درمانی اوتیسم، روانپزشک تخصصی کودک، روانپزشک تخصصی نوجوان، روانپزشک تخصصی اوتیسم، روانپزشک تخصصی بیشفعالی، روانپزشک تخصصی بیش فعالی، روانپزشک خانواده، روانپزشک اختلالات خلقی، روان پزشک تخصصی کودک، روان پزشک تخصصی نوجوان، روان پزشک تخصصی اوتیسم، روان پزشک تخصصی بیشفعالی، روان پزشک تخصصی بیش فعالی، روان پزشک خانواده، روان پزشک اختلالات خلقی، دکتر متخصص، دکتر متخصص روان، متخصص اعصاب و روان، متخصص مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، طراح بازی، طراحی بازی، مرکز تخصصی اعتیاد، مرکز تشخیص اعتیاد، مرکز تخصصی درمان اعتیاد، کد نویسی بازی های دیجیتال، بازی دیجیتالی، بازی موبایل، بازی های موبایل، بازی های دیجیتالی درمانی، اپلیکیشن، طراح اپلیکیشن، استارتاپ، طراح و برنامه نویس استارتاپ، برنامه نویس، گرافیک بازی، گرافیست، گرافیک دیجیتال، طراح و اجرای اینستاگرام، برنامه نویس اینستا، ادمین اینستاگرام، ترک اعتیاد دختران، مرکز تخصصی ترک اعتیاد زنان، مرکز پشتیبانی بعد از ترک اعتیاد زنان، مرکز پشتیبانی ترک اعتیاد، مرکز پیشگیری از آسیب های بعد از ترک اعتیاد، تعریف اعتیاد، روش های ترک اعتیاد، مقالات مرتبط با اعتیاد، ساختارهای درمان اعتیاد، درباره اعتیاد، مقالات اعتیاد، مرکز تخصصی نقشه برداری مغز، درباره نقشه برداری مغز، کاربر نقشه مغز، اهمیت نقشه مغز، مقالات نقشه برداری مغز، نقشه مغز EEG، نقشه مغز QEEG، درمانهای غیر دارویی، اهمیت نوروفیدبک، کاربرد نوروفیدبک، مرکز تخصصی اختلالات یادگیری، حل مشکلات یادگیری کودک، اختلالات ریاضی، مرکز تخصصی اختلالات ریاضی کودکان، آزمونهای روانشناختی، مرجع آزمونهای روانشناسی، مرکز تخصصی آزمون هوش، مرکز تخصصی درمان خودکشی، درباره خودکشی، علت های خودکشی، مقالات خودکشی، پیشگیری از خودکشی، مرکز تخصصی حرکت درمانی، مرکز حسی حرکتی، درباره حرکت درمانی، مزایای حرکت درمانی، مرکز تخصصی رفتار درمانی مهر، درباره رفتار درمانی، اهمیت رفتار درمانی، روش های رفتار درمانی، رفتار درمانی علمی، دکتر رفتاردرمانگر، متخصص رفتاردرمانی، رفتار درمانگر، رفتاردرمانگر، خانه استعدادیابی ایران، مرکز استعدادیابی کودکان، مرکز استعدادیابی بزرگسالان، مرکز سنجش استعدادهای تحصیلی، مرکز استعداد تحصیلی، متخصصان استعدادیابی، روانشناسان استعدادیابی، روش های استعدادیابی، استعدادیابی نوجوان، مقالات استعدادیابی، کاریابی، سرمایه گذاری شغلی، کارآفرینی، دکتر متخصص ام. اس، درمان ام. اس، توانبخشی بیماران ms، مرکز تخصصی پرستار در منزل، خدمات پرستاری در منزل، پرستار خوب، تزریق دارو در منزل، اعزام پرستار، پزشک برای منزل، هوم ویزیت، پزشک در منزل، تیم درمان در منزل، شرکت پرستاری، سرم در منزل، آمپول در منزل، خدمات درمانی در منزل، تهیه دارو های خاص، تامین دارو، مراقبت از بیمار در منزل، مراقت از سالمندان، مراقبت از سالمند در منزل، مراقبین پرستاری در بیمارستان، همراه بیمار در بیمارستان، هوم ویزیت اوتیسم، کار در منزل برای اوتیسم، روانشناس در منزل برای اوتیسم، روانشناس اوتیسم، مرکز درمان اوتیسم، مربی اوتیسم، درمانگر در منزل، پرستار اوتیسم،

 

معرفی بهترین دکتر روانشناس کودک و نوجوان در شرق تهران:

هایپر کلینیک روانشناسی کودک، نوجوان و خانواده منشور سلامت مهر؛ با بیش از 15 سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه کودک و نوجوان، همچنین تجهیزات تخصصی به روز و اتاق بازی درمانی، اتاق موسیقی درمانی، اتاق کار درمانی، اتاق نویز درمانی، اتاق ماساژ درمانی، اتاق هنر درمانی، اتاق قصه درمانی، اتاق نمایش درمانی، تجهیزات نوروفیدبک، بیوفیدبک، حرکت درمانی و آب درمانی، همچنین مجهز به نقشه برداری مغز، مرکز تخصصی بیماری های روان تنی و سایکوسوماتیک ، مرکز مشاوره بارداری و پیش از زایمان، مرکز تخصصی کودکان، کلینیک تخصصی کودکان، مرکز تخصصی کودکان استثنایی، مرکز مشاوره تحصیلی، مرکز ترک وابستگی، مرکز ترک اعتیاد، مرکز انگیزشی و هیجانی، مرکز انگیزشی شغلی، مرکز روانشناسی ورزشی، روانشناس ورزشی، مرکز تخصصی نوجوانان، مرکز مشاوره و روانشناسی پیش از ازدواج، مرکز آزمونهای پیش از ازدواج، مرکز مشاوره خانواده، مرکز روانشناسی خانواده، دکتر روانشناس خانواده، مرکز اختلالات جنسی، مرکز اختلالات جنسیتی، مرکز ترنس سکشوال، مرکز لزبین ها، مرکز گی های ایرانی، مرکز هوموسکشوال های ایران، مرکز ترنس جندر، ترنس، مرکز بیش فعالی، مرکز پیش فعال، مرکز ای دی اچ دی، مرکز ADHD، مرکز تخصصی بیش فعالی، مرکز کودک اوتیسم، مرکز اوتیستیک، مرکز نوجوانان اوتیسم، مرکز نگهداری اوتیسم، باشگاه ورزشی اوتیسم، مرکز بازی کودکان، مرکز بازی درمانی، کلینیک بازی درمانی، دکتر بازی درمانگر، بازی درمانی، بازی درمانگر، روانشناس بازی درمانی، مرکز موسیقی درمانی، مرکز صوت درمانی، مرکز ریتم درمانی، مرکز متر درمانی، هارمونی درمانی، موسیقی تراپی، صوت تراپی، موسیقی درمانگر، صوت درمانگر، مرکز آب درمانی، متخصص آب درمانگر، روانشناس آب درمانی، موسسه آموزشی، موسسه روانشناسی، رشته های روانشناسی، اساتید روانشناسی، دکتر روانشناس، مرکز حرکت درمانی، حرکت درمانگر، موومنت تراپی، اصلاح حرکات، حرکات درمانی، ورزش درمانی، کار درمانی، کار درمانگر، ورزش درمانگر، مرکز ورزش درمانی، ورزش های درمانی، مرکز هنر درمانی، هنر درمانگر، هنر درمانی چیست، انواع هنر درمانی، دوره های هنر درمانی، تربیت هنر درمانگر، کتاب های هنر درمانی، مرکز نمایش درمانی، نمایش درمانگر، دراما تراپی، دراما تراپیست، آموزش دراما تراپی، آموزش نمایش درمانی، مرکز قصه درمانی، قصه درمانگر، آموزش قصه درمانی، نمایش خلاق، قصه گو، استوری تراپی، می تواند با متخصصان برجسته خود، یکی از بهترین معرفی های تخصصی برای هر مراجع با نیاز های حوزه کودک و نوجوان باشد.

منابع

[ویرایش]

  1. ↑ پرش به بالا به:۱٫۰ ۱٫۱ Reiter L (۱۹۸۹). «Sexual orientation, sexual identity, and the question of choice»Clinical Social Work Journal (۱۷): ۱۳۸-۵۰. دریافت‌شده در ۲۶ بهمن ۱۳۹۵.
  2. ↑ پرش به بالا به:۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ American Psychological Association (۲۰۰۹). «Appropriate Therapeutic Responses to Sexual Orientation» (PDF).
  3. ↑ پرش به بالا به:۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ S. J. Schwartz, K. Luyckx, & V. L. Vignoles (۲۰۱۱). Handbook of Identity Theory and Research. Springer-Verlag New York. شابک ۹۷۸-۱-۴۴۱۹-۷۹۸۸-۹.
  4.  Sinclair، Karen (۲۰۱۳). About Whoever: The Social Imprint on Identity and Orientation. NY. شابک ۹۷۸۰۹۸۱۴۵۰۵۱۳.
  5. ↑ پرش به بالا به:۵٫۰ ۵٫۱ Rosario, M. ; Schrimshaw, E. ; Hunter, J. ; Braun, L. (۲۰۰۶). «Sexual identity development among lesbian, gay, and bisexual youths: Consistency and change over time». Journal of Sex Research. ۴۳ (۱): ۴۶-۵۸doi:10.1080/00224490609552298.
  6.  Ross, Michael W. ; Essien, E. James; Williams, Mark L. ; Fernandez-Esquer, Maria Eugenia. (۲۰۰۳). «Concordance Between Sexual Behavior and Sexual Identity in Street Outreach Samples of Four Racial/Ethnic Groups»Sexually Transmitted Diseases. American Sexually Transmitted Diseases Association. ۳۰ (۲): ۱۱۰-۱۱۳doi:10.1097/00007435-200302000-00003.
  7. ↑ پرش به بالا به:۷٫۰ ۷٫۱ Laumann، Edward O. (۱۹۹۴). The Social Organization of Sexuality: Sexual Practices in the United States. University of Chicago Press. صص. ۲۹۸–۳۰۱شابک ۹۷۸۰۲۲۶۴۶۹۵۷۷.
  8. ↑ پرش به بالا به:۸٫۰ ۸٫۱ Diamond, Lisa M. (۲۰۰۷). «A dynamical systems approach to the development and expression of female same-sex sexuality». Perspectives on Psychological Science. ۲ (۲): ۱۴۲-۱۶۱.
  9. ↑ پرش به بالا به:۹٫۰ ۹٫۱ Brooks, Kelly D. , (۲۰۰۹). «Women’s sexual identity patterns: Differences among lesbians, bisexuals, and unlabeled women». Journal of homosexuality. ۵۶. ۸۱۰۳۰-۱۰۴۵.
  10.  Human Rights Campaign. «A Resource Guide to Coming Out». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۸ فوریه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۷ اسفند ۱۳۹۵.
  11.  American Psychological Association (۲۰۱۱). «Practice Guidelines for LGB Clients». دریافت‌شده در ۷ اسفند ۱۳۹۵.
  12.  Troiden RR. (۱۹۷۹). «Becoming homosexual: A model of gay identity acquisition»Psychiatry. ۴۲ (۴): ۳۶۲-۷۳.
  13.  Dank BM. (۱۹۷۱). «Coming out in the gay world»Psychiatry. ۳۴ (۲): ۱۸۰-۹۷.
  14.  Cass, V. C. (۱۹۸۴). «Homosexual identity: A concept in need of a definition». Journal of Homosexuality. ۹. ۲۱۰۵-۱۲۶doi:10.1300/J082v09n02_07.
  15.  Coleman, E. (۱۹۸۲). «Developmental stages of the coming out process». Journal of Homosexuality. ۷. ۲۳۱-۴۳doi:10.1300/J082v07n02_06.
  16.  Savin-Williams، Ritch C (۲۰۰۵). The New Gay Teenager. Harvard University Press. شابک ۹۷۸۰۶۷۴۰۱۶۷۳۶.
  17. ↑ پرش به بالا به:۱۷٫۰ ۱۷٫۱ Morgan, E. M. (۲۰۱۲). «Not always a straight path: College students’ narratives of heterosexual identity development». Sex Roles. ۶۶ (۱-۲): ۷۹-۹۳doi:10.1007/s11199-011-0068-4.
  18.  Worthington, R. L. ; Navarro, R. L. ; Savoy, H. B. ; Hampton, D. (۲۰۰۸). «Development, reliability, and validity of the measure of sexual identity exploration and commitment (MOSIEC)». Developmental Psychology. ۴۴ (۱): ۲۲-۳۳doi:10.1037/0012-1649.44.1.22.
  19.  Cass, V. C. (۱۹۷۹). «Homosexuality identity formation: A theoretical model». Journal of Homosexuality. ۴ (۳): ۲۱۹-۲۳۵doi:10.1300/j082v04n03_01.
  20.  Fassinger, R. E. ; Miller, B. A. (۱۹۹۷). «Validation of an Inclusive Modelof Sexual Minority Identity Formation on a Sample of Gay Men». Journal of Homosexuality. ۳۲ (۲): ۵۳-۷۸doi:10.1300/j082v32n02_04.
  21.  D’Augelli، A. R. (۱۹۹۴). Human diversity: perspectives on people in context. Jossey-Bass. صص. ۳۱۲–۳۳۳شابک ۹۷۸۰۷۸۷۹۰۰۲۹۸.
  22.  Worthington, R. L. ; Savoy, H. B. ; Dillon, F. R. ; Vernaglia, E. R. (۲۰۰۲). «Heterosexual identity development. A multidimensional model of individual and social identity». Counseling Psychologist. ۳۰ (۴): ۴۹۶-۵۳۱doi:10.1177/00100002030004002.